راه اندازی آجیل فروشی

راه اندازی آجیل فروشی
راه اندازی آجیل فروشی
راه اندازی آجیل فروشی
فهرست مطالب

 

راه اندازی آجیل فروشی

 

 با توجه به گرانی‌ها و قیمت‌های اخیر آجیل و خشکبار، شاید راه اندازی آجیل فروشی کمی کار دشواری به نظر برسد اما ما در این مقاله نکات مهمی از این شغل را بازگو می کنیم که با در نظر گرفتن این نکات می توانید یک کسب و کار پر درآمد داشته باشید.

 

چرا راه اندازی آجیل فروشی یک شغل پر درآمد است؟

 

آجیل و خشکبار از محصولاتی هستند که متقاضی فراوانی دارند و دلیل آن هم به رسم و رسومات و سنت‌های کشورمان بر می ‌گردد. اگر به یاد داشته باشید در مراسم‌ هایی مانند اعیاد، سال نو، چهارشنبه سوری، مهمانی‌های خانوادگی و شب یلدا، آجیل و خشکبار در راس پذیرایی از مهمان قرار داشت. در واقع آجیل‌ها همواره ما را به یاد شادی‌ها و مراسمات عید می اندازد. پس این مغزهای خوشمزه که بسیار هم برای بدن مفید هستند، می ‌توانند یک منبع درآمد خوب هم باشند.

درآمد آجیل و خشکبار

نکات کلیدی در مورد راه اندازی آجیل فروشی

 

انتخاب یک مکان خوب

 

یکی از مهم ترین نکات کلیدی برای راه اندازی آجیل ‌فروشی انتخاب یک مکان مناسب برای فروشگاه تان است. در واقع این مکان باید در یک محله شلوغ یا خیابان اصلی باشد تا افراد پیاده و سواره به راحتی آن را ببینند. همچنین اگر سعی کنید فروشگاه آجیل و خشکبار خود را در مجاورت یک شیرینی فروشی راه اندازی کنید در هنگام مناسبت‌های ویژه و اعیاد افزایش چشمگیری در فروش خواهید داشت؛ چراکه گزینه بعدی پس از خرید شیرینی ، آجیل می باشد. بدیهی ست که اجاره کردن یک فروشگاه در خیابان اصلی و در محل تردد افراد شاید هزینه زیادی روی دستتان بگذارد؛ اما باید به فکر سرمایه گذاری بلند مدت باشید تا سودهای کلانی نصیب شما شود.

 

تعیین عرضه کننده

 

مسلما اگر شما در آغاز راه اندازی آجیل فروشی اطلاعی از منبع عرضه کننده آجیل و خشکبار نداشته باشید و از یک عرضه کننده گران فروش محصولات خود را خریداری نمایید در همان چند ماه اول با چالش روبرو شده و از لحاظ مالی دچار مشکل می شوید.

پس جستجو در مورد عرضه‌ کنندگان آجیل و خشکبار یکی از گام‌های بزرگ در این راستا است که می تواند هزینه‌های خرید محصول را کاهش دهد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که در کنار قیمت مناسب، این منبع باید کیفیت خوب نیز ارائه دهد.

 

تعیین روش های فروش و درآمد زایی

 

از همان ابتدا در راه اندازی آجیل فروشی، یک روش مشخص شده برای فروش داشته باشید و اگر پس از مدتی از این روش پاسخ مثبت دریافت نکردید می توانید روش‌های فروش را تغییر داده و یک روش به روز و مطمئن را برای انتخاب کنید. یکی از روش‌های پیشنهادی ما برای فروش و درآمدزایی، اضافه کردن محصولات مرتبط با محصول اصلی است.

در راه اندازی آجیل فروشی همچنین افزودن خدمات گوناگون به مشتریان سبب کسب سود بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از راهکارهای خوب برای افزایش سود، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و استفاده از سیستم پیامکی می باشد. با کمک سیستم پیامکی می توانید در مناسبت‌ها و اعیاد کدهای تخفیف و دیگر اطلاع رسانی‌های مربوط به فروشگاه خود را برای مشتریان‌تان ارسال نموده و از این طریق فروش‌تان را افزایش دهید.

 

دکور فروشگاه آجیل و خشکبار

 

در راه اندازی آجیل فروشی به چیدمان و دکور فروشگاه خود توجه کنید. همان طور که می دانید بیشتر آجیل‌ها از مغزها و خشکبار تشکیل شده‌اند که در کل طبع گرمی دارند. پس بهتر است شما هم برای دکوراسیون فروشگاه خود از رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد و رنگ های گرم استفاده کنید. اما اگر احساس می ‌کنید با استفاده از رنگ‌های گرم فروشگاه شما بیش از حد گرم نشان داده می شود، می توانید از رنگ‌های خنثی نیز استفاده کنید. برای اینکه حس طبیعت را به مشتریان‌تان القا نمایید هم می توانید از قفسه‌های چوبی با رنگ طبیعی کمک گرفته و فضای سنتی را به وجود بیاورید.

درآمد آجیل و خشکبار

تخمین هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آجیل فروشی

 

برای تخمین سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی آجیل فروشی باید هزینه اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه اولیه مورد نیاز برای خرید کالاهای فروشگاه، هزینه دکور، هزینه وسایل و تجهیزات مورد نیاز، هزینه اخذ پروانه کسب و هزینه‌های جاری را با هم جمع ببندید.

  • هزینه اجاره مکان فروشگاه که کاملاً بستگی به شهر و خیابان مورد نظر شما و متراژ مغازه دارد که چیزی حدود 50 الی 100 میلیون تومان برای رهن اولیه می باشد.
  • هزینه اولیه برای خرید آجیل و خشکبار هم بین 100 الی 500 میلیون تومان می باشد.
  • برای اخذ پروانه کسب هم مبلغی حدود 1 الی 2 میلیون تومان در نظر داشته باشید.
  • و در آخر هم هزینه دکور و تجهیزات مورد نیاز برای فروشگاه می ‌ماند که بستگی به سلیقه و میزان سرمایه باقیمانده در حساب شما دارد. بدیهی است که اگر دکور خوبی داشته باشید مشتریان بیشتری جلب خواهید کرد و از طرفی نمی توان تجهیزات الزامی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، ترازو و یک صندوق فروش را تهیه نکرد.

اهمیت نرم‌ افزار حسابداری در راه اندازی آجیل فروشی

 

به جرات می توان گفت یکی از تجهیزات مورد نیاز برای فروشگاه آجیل و خشکبار نرم ‌افزار حسابداری می باشد. از آنجایی که این نرم‌ افزار هوشمند قادر به خواندن بارکد چاپ شده توسط ترازو و ثبت اتومات فاکتور است و همچنین امکان ارتباط با ترازو به صورت آفلاین را به شما خواهد داد، می ‌توان نرم ‌افزار ‌حسابداری آجیل و خشکبار را یکی از تجهیزات الزامی برای فروشگاه‌ تان دانست.

علاوه بر همه این‌ها باید بدانید که نرم‌ افزار حسابداری آجیل فروشی دارای لیست کامل کالاهای خشکبار و آجیل فروشی می باشد که به شما امکان فروش با سرعت بسیار بالا را می ‌دهد. ناگفته نماند که با کمک این نرم افزار می توانید کاربران متعددی با سطوح دسترسی مختلف تعیین نمایید و از موجودی کالا به صورت لحظه‌ای گزارش بگیرید.

شما می توانید با دانلود دموی رایگان نرم افزار حسابداری معین، به مدت یک ماه تمامی امکانات نرم افزار و عملکرد پشتیبانی را به صورت کاملا رایگان مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت رضایت اقدام به پرداخت و خرید نرم افزار حسابداری مورد نظر خود کنید و از یک سال پشتیبانی رایگان نیز بهره مند شوید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید می توانید با همکاران پشتیبانی نرم افزار حسابداری معین در ارتباط باشید.

 

مقالات مرتبط

 

پیشنهاد میکنیم مقالات مرتبط به این مقاله را هم مطالعه کنید.

 

راهنمای راه اندازی مزون

راهنمای راه اندازی بوتیک

راه اندازی مغازه الکتریکی

مراحل راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

نکاتی در مورد راه اندازی شیشه بری

ابزار موردنیاز راه اندازی فروشگاه عینک

نکاتی در مورد راه اندازی تعمیرگاه خودرو

نکات مهم در راه اندازی دامداری و دامپروری

آموزش گام به گام راه اندازی مغازه گل فروشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.