راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی
راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی
راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی
فهرست مطالب

با نگاه به رشد عجیبی که در صنعت ساخت و ساز در حال وقوع است، خرید و فروش مصالح ساختمانی یکی از شغل‌های پر درآمد جامعه به شمار می رود. خوشبختانه این صنعت روز به روز گسترده تر شده و همان طور که می دانید شهرها همواره در حال توسعه می باشند. با این اوصاف، آینده روشنی در انتظار فروشندگان مصالح ساختمانی پیش ‌بینی می‌ شود. برای شروع راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی این مقاله را از دست ندهید.

 

مزایای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

 

  • درآمد پایدار و سود بالا
  • تقاضای زیاد برای محصول
  • تنوع برای ارائه محصولات
  • کسب درآمد از طریق خدمات

 

مکان مناسب برای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

 

نکته قابل توجه در این زمینه انتخاب صحیح مکان فروشگاه می باشد. به بیانی صریح تر می توان گفت انتخاب صحیح مکان فروشگاه ارتباط مستقیمی با سود آن دارد. از همین رو برای انتخاب مکان راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی خود باید تحقیقات انجام داده و بهتر است مناطق پر رفت و آمد برای احداث مصالح فروشی در نظر بگیرید و همچنین بهتر است رقیبی در اطراف و نزدیکی شما وجود نداشته باشد.

به دلیل بالا بودن حجم کالاها پیشنهاد می کنیم مکان مناسبی را برای پارکینگ و بارگیری کالاها در نظر بگیرید. متراژ و وسعت فروشگاه بستگی به میزان کالاهای شما دارد، پس اگر برای شروع کار، سرمایه زیادی ندارید یک مکان ۲۰۰ متری مناسب شروع کار می باشد.

خوشبختانه طراحی داخلی برای این کسب و کار الزامی نیست و هیچ نقشی در فروش ندارد. بنابراین بهتر است زحمتی برای این بخش نکشید. در عوض باید اتاق فروش خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید و تهویه مناسبی برای آن پیاده سازی نمایید. همچنین خوب است که در محیط کسب و کار خود سرویس بهداشتی و خدمات آتش نشانی داشته باشید.

راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

 

انواع فروشگاه مصالح ساختمانی:

 

اگر از همان ابتدای تجارت و کسب و کار خود ایده و هدف مشخصی داشته باشید، سریعتر در این حرفه رشد می کنید. در ادامه به چند قالب فروشگاهی در زمینه مصالح ساختمانی اشاره می کنیم که می توانید یکی از این ایده‌ها را برای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی در نظر بگیرید:

  1. سوپر مارکت ساختمانی

اغلب سوپر مارکت‌های ساختمانی مساحت بالای هزار متر مربع دارند و در این فروشگاه‌ها تنوع کالا و مصالح ساختمانی بالاست و مشتریان می توانند این کالاها را به قیمت مناسب خریداری نمایند. البته برای راه اندازی سوپر مارکت ساختمانی سرمایه کلانی نیاز دارید.

  1. انبار و فروشگاه مصالح

یکی از بهترین راه‌ها برای فروش مصالح ساختمانی ذخیره کالاها در یک انبار بیرون از منطقه شهری می‌ باشد که یک دفتر فروش به متراژ یک اتاق به عنوان دفتر فروش در مرکز شهر یا یک مکان پر تردد داراست. در این روش دیگر لازم نیست تمامی کالاهای خود را در معرض دید بگذارید و تنها استخدام چندین فروشنده و به نمایش گذاشتن بروشور کالاهای موجود در انبار می تواند کافی باشد.

  1. فروشگاه کوچک مصالح ساختمانی

اگر بودجه کافی برای راه‌ اندازی انبار یا سوپر مارکت مصالح ساختمانی را ندارید، می ‌توانید یک اتاق کوچک به متراژ ۲۰ الی ۵۰ متر مربع اجاره نموده و کالاهای کم حجم مانند کاغذ دیواری، دیوار خشک، کفپوش و یا رنگ را برای فروش ارائه دهید.

 

هزینه راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی چقدر است؟

 

هزینه‌هایی که برای شروع کار باید متقبل شوید اعم از هزینه مصالح ساختمانی، هزینه خرید تجهیزات لازم برای فروشگاه مصالح ساختمانی، هزینه مالیات، هزینه مجوز کار، هزینه استخدام نیرو، هزینه اجاره مکان و … می باشد که به طور تقریبی حداقل مبلغ مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.

راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

 

مصالح ساختمانی پر فروش را می شناسید!

 

  • کفپوش ها
  • انواع درب‌ها مانند درهای داخلی، درب‌‌های پلاستیکی، درب‌ های شیشه‌ای و…
  • وان، سینک، ظرفشویی، توالت و…
  • لوازم جانبی، لوازم لوله کشی، دوش
  • انواع کاغذ دیواری، سیمان، ماسه، چسب کاغذ و رنگ
  • لاک دیوار
  • تخته سنگ
  • کاشی ‌های فلزی
  • تجهیزات الکتریکی و دستگاه‌های روشنایی
  • تجهیزات باغبانی

 

خطرات احتمالی راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی چیست؟

 

  1. افزایش قیمت محصولات ساختمانی
  2. عدم تقاضای مردم برای یک نوع کالای خاص به دلیل گران ‌قیمت بودن آن
  3. خطرات استاندارد مالکیت، افزایش اجاره‌ بها و دستمزد کارمندان

 

چه نیروهایی برای مصالح فروشی استخدام نماییم؟

 

استخدام ‌نیرو بر اساس نوع و قالب فروشگاه شما مشخص می شود. برای مثال اگر قصد راه اندازی سوپر مارکت ساختمانی را دارید باید نیروهایی برای حمل بار کالای خریداری شده استخدام نمایید و همچنین مشاوران فروشی که بتوانند به خوبی کالاها را به مشتریان معرفی نمایند. در صورتی که بخواهید یک دفتر فروش در مرکز شهر داشته باشید باید افراد متخصص در زمینه فروش مصالح ساختمانی و همچنین چندین صندوقدار و حسابدار نیز استخدام نمایید.

 

مدیریت امور مالی  با نرم افزار حسابداری

 

تفاوتی ندارد که در فروشگاه شما بزرگ باشد یا کوچک در هر دو صورت باید بتوانید به خوبی امور مالی و همچنین امور مربوط به مشتریان را با سرعت و دقت بالایی به انجام برسانید. این کار تنها با نرم افزار حسابداری مصالح فروشی و مصالح ساختمانی قابل اجرا می باشد چراکه این نرم افزار قدرتمند توانایی انجام اموری مانند محاسبه الباقی پول مشتری، صدور فاکتور و رسید بارگیری برای مشتری، امکان ثبت کرایه در حساب خریدار یا فروشنده در هنگام تخلیه داراست.

همچنین می توانید هزینه خدمات بارگیری را نیز در فاکتور مشتری ثبت نموده و این مبلغ را جدا از هزینه خرید مصالح ساختمانی، دریافت نمایید. علاوه بر آن امکان گزارش گیری و مشاهده گردش موجودی لحظه ‌ای مصالح موجود در انبار را خواهید داشت. با توجه به این مزایا و امکاناتی که نرم افزار حسابداری مصالح ساختمانی دارد، باید تهیه و خرید این نرم افزار را در ابتدای لیست اولویت‌ های خود برای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی قرار دهید.

می توانید با دانلود دموی رایگان نرم افزار حسابداری معین، به مدت یک ماه تمامی امکانات نرم افزار و عملکرد پشتیبانی را به صورت کاملا رایگان مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت رضایت اقدام به پرداخت و خرید نرم افزار حسابداری مصالح فروشی کنید و از یک سال پشتیبانی رایگان نیز بهره مند شوید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید می توانید با همکاران پشتیبانی نرم افزار حسابداری معین در ارتباط باشید.

 

مقالات مرتبط

 

پیشنهاد میکنیم مقالات مرتبط به این مقاله را هم مطالعه کنید.

 

راه اندازی آهن فروشی

برنامه حسابداری چیست؟

نکات مهم در راه اندازی گلخانه

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

نحوه راه اندازی فروشگاه پوشاک موفق

تاثیر سیستم مدیریتی بر مدیریت حسابداری

انتخاب سیستم حسابداری فروشگاهی مناسب

تعریف حسابداری و مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.