راه اندازی فروشگاه پوشاک

راه اندازی فروشگاه پوشاک
راه اندازی فروشگاه پوشاک
فروشگاه پوشاک
فهرست مطالب

فروشگاه پوشاک:

 

امروزه اکثر جوانان در هر سنی به فکر راه اندازی کسب و کار مستقل مانند فروشگاه پوشاک هستند. منظور ما از جوانان هم خانم‌ها و هم آقایان می باشند چراکه برخورداری از یک شغل آزاد و مستقل برای هر فردی در جامعه نه‌ تنها سودمند بوده بلکه به اقتصاد کشور هم کمک می کند. حتی اگر یک ایده کوچک در ذهن خود دارید به تحقق آن بیندیشید و مطمئن باشید که اگر مراحل انجام آن را هوشمندانه پیش ببرید حتما موفق خواهید شد. شاید ایده شما راه اندازی یک فروشگاه پوشاک یا بوتیک لباس باشد.

اگر ایده شما قدم نهادن در این حرفه است، به شما تبریک می گوییم چراکه یکی از بهترین شغل‌های مستقل را انتخاب نموده‌اید و باید بدانید اکثر افرادی که این کسب و کار را برگزیده‌اند، امروزه به درآمدهای کلانی دست یافته‌اند. در صورتی‌که مراحل راه اندازی یک فروشگاه پوشاک را نمی‌‌دانید و به یک راهنما برای انجام این کار نیازمندید، حتماً این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

مراحل راه اندازی فروشگاه پوشاک

 

تعیین نمودن اهداف

 

اگر می خواهید فروشگاه پوشاک راه اندازی کنید و در این کسب و کار موفق شوید و روز به روز هم پیشرفت کنید، باید از همان ابتدا هدف خود را مشخص نمایید.

برای انجام اینکار تنها کافی ست به چند سوال پاسخ دهید:

  1. اینکه در چه منطقه و محلی قصد راه اندازی فروشگاه پوشاک خود را دارید؟
  2. آیا در این منطقه افراد توان خرید اجناس گران قیمت را دارند یا نه فقط به ارزان قیمت بودن پوشاک اهمیت می دهند؟
  3. پوشاکی که در نظر گرفته‌اید، با منطقه‌ای که انتخاب نموده‌اید، هم‌خوانی دارد یا خیر؟
  4. آیا فکری برای تبلیغات نموده‌اید یا نه؟
  5. آیا ترفندهای فروش را می دانید؟
  6. آیا روابط عمومی کافی برای فروشنده بودن و متقاعد کردن مشتریان را دارید؟
  7. برای توسعه کسب و کار خود در آینده فکری کرده‌اید یا ایده ای دارید؟
  8. و در آخر هم باید به این سوال پاسخ دهید که آیا برای پیش بردن امور مالی فروشگاه خود یک راهکار اساسی پیدا کرده‌اید یا نه؟

در واقع پاسخ دادن به تمام این سوالات می ‌تواند به شما کمک کند که از ابتدا راه درست را در پیش بگیرید و به رویاهایی که انتظارش را دارید برسید.فروشگاه پوشاک

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه پوشاک

 

گام بعدی که پیش رو دارید، تخمین زدن سرمایه و برآورد هزینه می باشد. پیشنهاد می کنیم این مرحله را با کمک افرادی که قبلاً در این زمینه تجربه داشته‌اند، پیش ببرید.

اولین گام برای این که برآورد هزینه را انجام دهید، پیدا کردن تامین کننده‌ها یا همان منبع خرید اجناس شما می باشد. اینکه آیا این تامین کننده، هزینه کالاهایی که شما می خواهید را به صورت نقد دریافت می کند یا اقساطی و چکی؟

پیشنهاد دیگر ما این است که در همان ابتدا برای خرید و صرف هزینه‌ها برنامه ریزی کنید و اقلام مورد نیاز خود را در صدر جدول قرار دهید. همچنین سعی کنید اجناسی را وارد کسب و کار خود کنید که دارای کیفیت می باشند و از هزینه‌های اضافی خودداری نمایید.

جمع هزینه‌ها می تواند میزان سرمایه مورد نیاز شما را مشخص کند. این هزینه‌ها شامل هزینه جواز کسب، اجاره مکان یا مغازه، استخدام نیروی کار، تجهیزات مورد نیاز برای فروشگاه، اجناس مورد نیاز و پر فروش، دکور و ویترین مغازه و… می باشد.
همچنین هزینه‌های جانبی را از یاد نبرید این هزینه‌ها مانند قبوض آب و برق و گاز، هزینه اینترنت، مالیات، تبلیغات و… می باشد.

با در نظر گرفتن این هزینه‌ها می توانید سرمایه لازم برای را انداری فروشگاه پوشاک خود را مشخص کنید.

 

طراحی دکور و ویترین

 

تاثیر طراحی و دکوراسیون در موفقیت کسب و کارها امری وضوح و آشکار است و یکی از دلایل آن تاثیر بصری و جذابیت‌های محیط کسب و کار برای مشتریان است.

بنا به این گفته، بهتر است چیدمان فروشگاه پوشاک شما طبق یک اصول حرفه‌ای پیش برود و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر سرمایه کافی در اختیار دارید، حتماً از یک طراح دکوراسیون برای ویترین و چیدمان فروشگاه خود کمک بگیرید.

جالب است بدانید حتی تهویه مناسب داخل فروشگاه، فضای اتاق تعویض لباس و سایر موارد می ‌تواند در جذب مشتری برای خرید تاثیر گذار باشد. همان طور که می دانید افراد به طور غریزی میل به زیبایی دارند، از همین رو شما می توانید با فراهم آوردن محیطی تمیز و زیبا بستر مناسبی برای خرید ایجاد نمایید.

به یاد داشته باشید که این یک سیستم هنگامی درست پیش می رود که همه اجزا و وظایف خود را به درستی انجام دهند. تصور کنید اگر کیفیت اجناس شما بسیار عالی باشد اما این اجناس و کالاها را در فضایی نامناسب با محیطی نامرتب ارائه دهید، مسلماً فروش چندانی نخواهید داشت.

در کل می توان نتیجه گرفت که اگر قواعد بصری را به درستی انجام دهید، چندین گام از سایر فروشندگان پوشاک جلوتر هستید.

فروشگاه پوشاک

 

تکنیک هایی کاربردی برای فروش

 

یکی از اصلی ترین و مهم ترین تکنیک‌های فروش، روابط عمومی بالا می باشد. این که به خوبی بدانید، چطور باید با مشتریان خود برخورد کنید و لحن بیان و نحوه برخورد شما چگونه باشد!

لازم نیست بیش از حد با آن‌ها صمیمی شوید، تنها کافیست با احترام با آن‌ها برخورد نموده و با لبخند پاسخ سوالات‌شان را بدهید.

همچنین می توانید با ارائه اشانتیون بر روی کالاهای خود در ابتدای کار مشتریان زیادی جذب کنید و یا با هدیه دادن نایلون‌های رنگی، آن‌ها را تشویق به تبلیغات از فروشگاه خودتان نمایید.

همچنین در مورد قیمت‌ها سعی کنید، آگاهانه تصمیم بگیرید و یک قیمت معقولانه بر روی اجناس خود بگذارید. این قیمت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که کالا را بی‌ ارزش جلوه داده و نه آنقدر گران که بعضی از اقشار جامعه توان خرید آن را نداشته باشند. البته که تکنیک‌ها و فوت و فن‌های بسیاری برای فروش وجود دارد که ما تنها بخش کوچکی از آن اشاره نمودیم.

تجهیزات و ملزومات لازم برای راه اندازی فروشگاه پوشاک

 

تجهیزات مورد نیاز برای یک فروشگاه لباس از جمله:

استندهای لباس، قفسه برای قرار دادن لباس‌ها، تعدادی آینه در داخل مغازه و اجناس مورد نیاز برای شروع کسب و کار است.

یادتان نرود که یکی از مهم ترین ملزومات کار تهیه لپ تاپ می باشد. همچنین برای رسیدگی به امور مالی، ثبت و صدور فاکتور مشتریان و دیگر اموری مانند انبارداری نیازمند یک سیستم حسابداری هستید که بتوانید این امور را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.

نگران نباشید چراکه برای کار کردن با نرم افزار حسابداری نباید نیروی متخصص آن را استخدام نمایید، چراکه امروزه نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که فضای بسیار ساده‌ای داشته و هر کاربری حتی کاربران مبتدی نیز می ‌توانند با آن ارتباط برقرار نمایند. با استفاده از نرم افزار حسابداری پوشاک معین می توانید خود را از سایر نرم افزار های مورد نیاز برای فروشگاه پوشاک خود استفاده کنید.

برای خرید نرم افزار حسابداری می توانید با دانلود دموی رایگان آن، به مدت یک ماه تمامی امکانات نرم افزار و عملکرد پشتیبانی را به صورت کاملا رایگان مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت رضایت اقدام به پرداخت و خرید نرم افزار حسابداری مورد نظر خود کنید و از یک سال پشتیبانی رایگان نیز بهره مند شوید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید می توانید با همکاران پشتیبانی نرم افزار حسابداری معین در ارتباط باشید.
 

مقالات مرتبط

 

پیشنهاد میکنیم مقالات مرتبط به این مقاله را هم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.